معرفی تولید کنندگان سیم لاکی ایران

تولید کنندگان سیم لاکی در ایران

سيم لاكي به نوعي سيم مسي گفته مـي شـود كـه پوششي از جنس رزين هاي مخصوص (لاك) با مقاومت حرارتي نسـبتاً بالا روي آن اعمال شده و با قطرهاي مختلـف ساخته ميشود. از اين سيم هـا در ساخت سيم پيچ های القايی ترانسفورماتور ها، الكتروموتور ها، ژنراتورها و موارد ديگر استفاده مي شود. اگر بگوييم شريان حياتی صنايع امـروز را سيم لاكي تشكيل مي دهد، سخني گزاف نگفته ايم؛ چرا که امروزه كمتر محصول صنعتي را ميتوان يافت كه در آن از سيم لاكي اثري نباشـد. بدين ترتيب از كوچک ترين لوازم خانگي گرفته تا پيچيده ترين ابزار و ادوات صنعتي، وابستگي اجتناب ناپذير و گسترده اي به سيم لاكي دارند.

در حال حاضر فضاي كسب و كار در عرصه ايـن صـنعت بـه شدت رقابتي است و محاسبات صورت گرفته، حداقل توان توليدی كشور را 35000 تن نشان مي دهد.

میتوان گفت اولين واحد توليدي سيم لاكي در كشور فعاليت خود را در سال 1360 آغاز نمود و به دنبال آن در سال هاي بعد شركت هاي ديگر نيز با ظرفيت هاي گوناگون بـه جمع خانواده صنعت سيم لاكي كشور پيوستند.

هم اكنون اين تعداد بـه 17 واحد توليدي می رسد، كه همگي داراي مالكيت خصوصي بوده و مجموعاً داراي ظرفيت اسمي حدود 41300 تن در سال مي باشند و بطور متوسط با ظرفيت عملي حدود 4/67 درصد ظرفيت اسمي خود كار مي كنند البته شايان ذكر است كه با همين ميزان توليد نيز نياز بازار داخلي كاملا مرتفع مي گردد.

حال در این مقاله قصد داریم تا چند نمونه از شرکت های تولید کننده ی سیم لاکی را که در حرفه ی خود و تولید سیم لاکی موفق هستند را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مشاهده محصولات سیم لاکی: قیمت سیم لاکی

معرفی تولیدکنندگان بزرگ سیم لاکی در ایران:

کارخانه تولید کننده سیم لاکیسیم لاکی پایش (اولین تولید کننده ی سیم لاکی در ایران):

کارخانه پایش در سال ۱۳۴۷ به عنوان اولین کارخانه تولید سیم لاکی در ایران توسط برادران تهرانچی تاسیس گردید.

سیم لاکی کارخانه پایشبا توجه به سابقه هیات موسس در تجارت ابزار صنعتی و سیم لاکی، خط تولید سیم لاکی برای اولین بار در ایران و با کمک فنی شرکت فیلیپس هلند راه اندازی شد.

از همان ابتدا، مبنای کار این شرکت، بر پایه ی کیفیت بالای محصولات تولیدی بنا شد و به لطف خدا کیفیت پایش همواره در رده ممتاز و قابل رقابت با برترین محصولات اروپایی تا به امروز قرار داشته است.

امروزه نیز، شرکت پایش، با داشتن بهترین فاکتورها از جمله نیم قرن تجربه، بهره گیری از بهترین مواد اولیه و ممارست در بهبود فرآیند تولید، ضمن افزایش تنوع محصولات خود، افتخار دارد که همچنان به کیفیت برتر در صنعت سیم لاکی ایران شناخته می شود.

شرکت سیم‌ لاکی مرکزی (سهامی‌خاص) تولید کننده انواع سیم ‌لاکی:

شرکت سیم‌ لاکی مرکزی در سال ۱۳۶۸ واقع در شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان تاسیس گردید. فاز اول شرکت سیم‌ لاکی مرکزی در سال ۱۳۷۴ با ظرفیت اسمی ۲هزار تن در سال به بهره‌ برداری رسید که با اجرای طرح توسعه فاز دوم آن با ظرفیت اسمی سالانه ۱۵۰۰ تن در اواسط سال ۱۳۷۸، ظرفیت تولید کارخانه به ۳۵۰۰ تن در سال افزایش یافت.

شرکت سیم لاکی مرکزی با به ‌کارگیری ماشین ‌آلات مدرن کامپیوتری اروپایی و با استفاده از سیستم PLC و دستگاه ‌های تست و اندازه ‌گیری و کنترل کیفی در طول خطوط تولید، امکان (کنترل کیفی) محصولات را به طور مستمر فراهم می ‌کند. به کارگیری مواد اولیه مرغوب شامل (مفتول مس سرچشمه کرمان)، لاک‌ های اروپایی، کادر مجرب و ماهر امکان تولید محصولات را مطابق با استانداردهای بین ‌المللی فراهم آورده است.

پیشنهاد مطالعه: سیم لاکی چیست؟

شرکت سیم لاکی کویر یزد:

شرکت سیم لاکی کویرشركت سیم لاكی کویر در سال 1372 در شهرک صنعتی نیکو اشکذر استان یزد احداث و در سال 1373 موفق به کسب پروانه بهره برداری با ظرفیت 2000 تن در سال گردید. نخستین گامهای موفقیت را توانست در سال 1376 آن هم با افزایش ظرفیت تولید به 2500 تن در سال، بردارد. و اکنون با ظرفیت تولیدی 4500 تن در سال، همگام با سایر تولید کنندگان در این صنعت، سهم کوچکی در تولید سیم لاکی مورد نیاز صنایع مصرفی ایران را دارا میباشد.

این شرکت تنها تولید کننده انواع سیم های لاكی با گستره سایزی از 0.040 میلیمتر الی 4.00 میلیمتر می باشد و با تامین انواع سیم لاکی با گرید LI)  تک لاک) LII) , دو لاک) تنوع محصول مورد درخواست مصرف کننده را فراهم آورده است. تولید سایزهای ریز خصوصا سایزهای زیر 0.10 میلیمتر با لاک پلی اورتان، از جمله چالش های پیش روی این صنعت تولیدی است که شرکت سیم لاکی کویر با بهره گیری از به روزترین ماشین آلات تمام اتوماتیک موفق به کسب جایگاهی مهم در این صنعت گردیده است. این شرکت سیاست های تولیدی خود را مطابق با نیاز بازار و سفارش مشتریان گرامی قرار داده و تولیدات خود را مطابق با استانداردهای داخلی ایران و بین المللی انجام میدهد.

لاک سیم برترین نام در صنعت سیم لاکی ایران:

لاک سیمشرکت تولیدی و صنعتی لاک سیم در راستای ایفای نقشی هر چند کوچک در رشد و شکوفایی صنعت کشور در دوران سازندگی، از بدو تاسیس در سال 1365 تا کنون، افزایش بهره وری صنعت ایران و قطع وابستگی صنایع داخلی به محصولات خارجی در زمینه سیم لاکی را هدف کار خود قرار داده است.

این شرکت با بهره مند بودن از پیشرفته ترین ماشین آلات تولید سیم لاکی، کامل ترین تجهیزات آزمایشگاهی، سیستمهای مجهز کنترل در خط تولید و فناوری های جدید و همچنین با برخورداری از کادری متخصص و مجرب توانسته است با عرضه تولیداتی با کیفیت مرغوب، همواره در خدمت مصرف کنندگان سیم لاکی باشد. همواره مهمترین اصل در تولید محصولات این شرکت، داشتن کیفیت مواد تولیدی میباشد.

گروه صنعتی راما برترین تولید کننده انواع سیم لاکی در ایران:

تولیدات “راما سیم” از سال ۱۳۷۲ در ارومیه آغاز شده و متعاقباً از سال ۱۳۷۸ با توسعه شرکت صنایع راما پارسیان در شهرک صنعتی اشتهارد در زميني به مساحت ۴۰۰۰۰ مترمربع ادامه یافت.

شركت صنایع راما پارسیان پیوسته با توسعه امکانات و ماشین آلات جدید و مدرن مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا در راستاي تامين نيازمندي هاي مشتريان و تحويل به موقع سفارشات با بهترین کیفیت ممکن در جهت جلب رضایت روزافزون مشتریان محترم کوشا میباشد.

محصولات شرکت راما پارسیان با نام تجارتي “راما سيم” شامل انواع سيم‌های سیم پیچی با سطح مقطع گرد و تخت، از جمله سیم های لاكي و سیمهای ایزوله پیچی کاغذی در محدوده وسيعی كه بخش اعظم نيازهای داخلي كشور را برآورده مي سازد، توليد مي گردد و دستيابی به استانداردهای محصول مطابق استانداردهای ملی و بين المللی، در اولويت برنامه های آن قرار گرفته و در این زمینه به موفقیت دست یافته است.

شرکت صنایع سیم لاکی کاشان:

شرکت صنایع سیم لاکی کاشانسرلوحه اهداف مجموعه صنایع سیم لاکی کاشان، ارائه محصولی با کیفیت فراتر از استانداردهای موجود و در جهت تأمین نیازهای مشتری می باشد. لذا این مجموعه سعی کرده با بهره گیری از تجربه کارشناسان کارآمد، محصولی به بازار عرضه

نماید که کیفیت بالای آن، تبلیغ آن محصول و گویای ارزشهای خویش باشد.

از مشخصات ویژه ی محصولات سیم لاکی کاشان می توان به مقاوم بودن در برابر سایش، بسیار مقاوم در برابر حلال، مقاوم در برابر رطوبت و مقاومت بالا در برابر روغن ترانسفورماتورها نام برد. که فروش انواع سیم لاکی کاشان با بهترین قیمت در سایز های مختلف توسط ایران سیم لاک صورت میگیرد.

کارخانه بزرگ سیم لاکی فارس:

شرکت سیم لاکی فارس

سیم لاکی فارس که در بخش های مختلف صنعت و تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد، از سیم های مهم و کاربردی در صنعت به شمار می رود. سیم های لاکی را با مشخصه هایی از جمله قطر سیم، نوع لاک، کلاس حرارتی و درجه لاک میشناسند.

کارخانه سیم لاکی فارس از برترین کارخانجات ایرانی در زمینه تولید انواع سیم لاکی به شمار می رود. و سیم لاکی تولید شده در کارخانه ی سیم لاکی فارس از کیفیت بالایی برخوردار است.

فروش عمده انواع نمره سیم لاکی فارس به صورت کارتنی ( کیلویی ) طبق سفارش مشتری؛ ارسال به سراسر کشور در کمترین زمان با بهترین موجودی توسط نمایندگی ایران سیم لاک در بازار پامنار تهران صورت میگیرد.

سیم لاکی مارک زاگرس سیم:

زاگرس سیم، یکی از برندهای معروف در عرصه تولید سیم لاکی می باشد که با توجه به کیفیت و تنوع محصول توانسته در بازار ایران نام خوبی بر سر زبان ها بیاورد. انواع سیم لاکی گرد از سایز 0.05 الی 5.20 میلیمتر طبق جداول استاندارد و زیر نظر سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی و استاندارد جهانی IEC و DIN در این شرکت بزرگ تولید می شود.

شرکت سیم لاکی الکتروسیم:

شرکت الکترو سیم فعالیت تولیدی خود را از سال ۱۳۷۰ هجری خورشیدی آغاز نموده است، که واحد تولیدی این شرکت در میبد استان یزد قرار دارد.

شرکت الکتروسیم تولید کننده سیم لاکی گرد مسی در قطرهای متنوع می باشد. همچنین تولید کننده سیم لاکی در رنج 5/2 ، 15/0 میلیمتر می باشد. محصولات این شرکت دارای مهر استاندارد بوده و علاوه بر آن دارای گواهینامه بین المللی ISO  9001 : 2000 و دارای نشان کیفیت IQNet نیز می باشند. نتیجه اینکه:

مایه ی خوشحالی است که امروزه شرکت های تولیدی متعددی در ایران توانایی تولید انواع سیم لاکی را با کیفیت های بالا و مرغوب دارا می باشند. که این ظرفیت موجب شده است علی رغم حضور تولیدات کشورهای دیگر، بخش وسیعی از نیاز داخلی به این نوع سیم توسط تولید کنندگان خودمان در کشور عزیزمان ایران تامین شود.

گردآوری شده توسط: ایران سیم لاک

7 دیدگاه برای “معرفی تولید کنندگان سیم لاکی ایران

  1. سیدمهدی حضرتی گفته:

    سلام و درود و خسته نباشید. باید بگم تولیدکنندگانی که نام بردید همگی تولیداتشون عالی و با کیفیت هستن و در حرفه و فعالیتی که دارن زبانزد. من خودم به شخصه با شرکت سیم لاکی الکتروسیم همکاری داشتم و میتونم بگم که تولیداتشون از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردارند.

  2. احمد گفته:

    بنظرم همشون صادر کنید بهتر چون بیشتر سیم پیچی ها همه جمع کردن مس کیلوی 17هزاتومنی بخرید کیلو 400 این زار تومن چه فایده داره یک موتر کولر میشد 400یا500تومن حالا مشتری نو بخره بهتر ه سیم که گرون لاک کاغذ من استاد کار هم حتماً مفتی کار کنم مسخرشو در آوردن هیچ کجای دنیا این طور نیست بعد ایران خودش بزرگترین تولید کننده مس هزار تا معدن داره همین مس که گیر ما نمیاد تو چین بچه ها باهاش کار دستی درخت خونه میسازن

  3. امین گفته:

    سلام خدمت دوستان عزیز من خودم توی آزمایشگاه شرکت راما پارسیان (سیم)کار میکنم واقعا سیم باکیفیت و با استاندارد جهانی تولید میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *