آموزش اندازه گیری قطر سیم لاکی

آموزش اندازه گیری قطر سیم لاکی

آموزش اندازه گیری قطر سیم لاکی بدون میکرومتر؛ در این فیلم کوتاه می توانید مشاهده کنید چگونه بدون ابزار دقیق میکرومتر قطر سیم لاکی را اندازه گیری کنید.

فیلم آموزش اندازه گیری قطر سیم لاکی بدون میکرومتر

برای مشاهده فیلم آموزش اندازه گیری قطر سیم مسی بدون میکرومتر روی ویدئو زیر کلیک کنید:

 

پیشنهاد مطالعه: سیم لاکی چیست؟

آموزش اندازه گیری قطر سیم لاکی با دستگاه میکرومتر

میکرومتر دستگاهی است که می‌توان با آن قطر سیم‌ مسی نازک را تا دقت یک صدم میلی متر اندازه گرفت.

دستگاه ميكرومتر

برای اندازه گیری قطر سیم، سیم را بین دو فک میکرومتر قرار می‌دهیم و جغجغه هرزگرد را آنقدر می‌چرخانیم تا دو فک، سیم را در میان بگیرند. در این حالت جغجغه هرزگرد با چرخش خود صدایی تولید می‌کند و فک‌ها دیگر پیش نمی‌روند. از خط کش مهره غلاف، میلی متر و از لبه کلاهک صدم میلی متر را می‌خوانیم.

خواندن قطر سیم لاکی با دستگاه میکرومتر

اگر به خط کش ميکرومتر توجه شود ديده مي شود که دارای يک خط افقی است يکسری تقسيم بندی بالای خط افق است ، و يکسری زير خط افق است.
تقسيم بندی که بالا خط افق است فاصله بين آنها يک ميليمتر است، و تقسيم بندي که زير خط افق است فاصله بين آنها نيم ميليمتر مي باشد.
استوانه مدرج وجود دارد که روي خط کش اصلي ما حرکت ميکند، معمولاً ميکرو مترها با دقت 01/0 ميليمتري ساخته مي شوند. اگر دقت کنيم، مي بينيم که روي ورنيه از صفر تا 50 قسمت مساوي تقسيم بندي شده است.
حال فرض مي کنیم قطعه اي را اندازه گيري کرديم و مي خواهيم اندازه آن را بخوانيم، براي خواندن ميکرومتر بدين صورت عمل مي کنيم که به آخرين خط، خط کش که از زير ورنيه مشخص است، دقت مي کنيم.
اين اندازه اندازه اصلي ما است. براي بدست آوردن مقدار خورده آن، توجه مي کنيم که کدام خط ورنيه رو به روي خط ، خط کش به صورت کامل قرار گرفته است.

در حين استفاده از ميکرومتر به نکاتي مي بايست توجه کرد:

در زمان خواندن ميکرومتر مي بايست درست مقابل چشمان قرار بدهيم.
در زمانيکه ما قطعه اي را در بين دو فک متحرک و ثابت قرار مي دهيم، و اندازه ميگيريم بوسيله دست استوانه مدرج را ميچرخانيم تا با قطعه کار، تماس پيدا بکند، و وقتي تماس پيدا کرد، بقيه کار را با جغجغه انجام مي دهيم.

گردآوری شده توسط: ایران سیم لاک

1 دیدگاه برای “آموزش اندازه گیری قطر سیم لاکی

  1. بهنام گفته:

    سلام.وقت بخیر.
    در بالشتک بجای سیم .33 از چه سایزی میشه استفاده کرد؟ تعداد دورش ۲۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *